pattyvdnieuwenhof.reismee.nl

Me and my heartbeat

Vandaag wilde ik op tijd richting Johnston Canyon rijden zodat ik en een parkeerplekje had en de menigte een beetje voor was. Johnston Canyon heeft een wandeling naar de Lower Falls, Upper Falls en de Ink Pots. Voor ik Canada weer achter me ga laten wilde ik een goede wandeling hebben gemaakt en dat is meer dan gelukt haha. Na de Lower Falls werd het al rustiger en na de Upper Falls zie je nagenoeg niemand meer. Het is 5,3 kilometer naar de Ink Pots, dat loop je in Nederland in een uur maar dat ging niet op voor deze wandeling. Het is 5,3 kilometer klimmen!!! Elke voetstap die ik plaatste was zwaar en elk rustmoment (en dat waren er veel) voelde ik mijn hartslag als een razende kloppen. Een eekhoorntje met een dennenappel druk in de weer zien maakte het al de moeite waard. Eenmaal aangekomen bij de Ink Pots was ik trots op mezelf, omdraaien had ik in een seconde kunnen doen maar daarvoor hou ik toch teveel van uitdagingen hihi. Terug was makkelijker te doen en omdat het nu een degelijkere tijd was waren er meerdere die deze wandeling graag wilde maken. Vriendelijkheid en leedvermaak gaan aardig samen want een glimlach en een 'goodmorning' kosten niks maar stiekem genoot ik ook van die vermoeide blikken en het vraagwolkje boven hun hoofd 'ben ik er al bijna'. Vanaf de Lower Falls kon ik niet meer echt doorlopen, het leken wel een stel mieren zoveel. Net voor de parkeerplaats is een restaurant en omdat het begin middag was heb ik daar wat gegeten voor ik weer naar mijn appartementje reed.

Moe maar voldaan heb ik de kraan laten lopen en een heerlijk bad genomen. Na nog even een klein wasje te hebben gedraaid ben ik naar de supermarkt gelopen en ben ik begonnen met zoveel mogelijk in te pakken...morgen om 11.00 moet ik eruit zijn en alles op het laatste moment doen zie ik niet zitten. Ik vrees wel voor het gewicht van mijn koffer (en me eigen gewicht :P ) want 23kg gaat hij wel boven komen maar dat is een zorg voor morgen ;)

Vrijdag werd het vrij snel na mijn bezoek aan Starbucks droog. Gelijk maar even getankt en wat boodschapjes gedaan en in de middag ben ik naar downtown Banff gereden voor wat uurtjes slenteren en savonds heb ik bij Boston Pizza een van de lekkerste pizza's op die ik ooit gegeten heb, ik zat bij het raam met een mooi zicht op Banff. Eenmaal terug ben ik gelijk maar de Hottub ingedoken waar ik vier gezellige meiden tegenkwam en het stel van gisteravond dus een heerlijke dag gehad!

Gisteren, zaterdag had ik me wekker op 5.45 staan en dat is geen tikfout :) en maar goed ook...richting Lake Louise was er een ongeluk met een vrachtwagen gebeurd (waar ze de hele dag mee bezig zijn geweest) en het werd al snel druk op de parkeerplaats bij Lake Louise maar had dus nog een plekje. Lake Louise viel enorm tegen dus besloten daar niet te gaan wandelen en naar Moraine Lake te gaan. Er reed een shuttle bus tussen een overflow parking, Lake Louise, Moraine Lake en Lake Louise Village. De juiste beslissing genomen niet naar Moraine Lake te rijden want de limited parking daar was al helemaal vol. Er stond een rij op de overflow parking voor Moraine Lake dus ik moest een bus wachten. Maar het was het wachten waard, wat is dat een prachtig stukje natuur op de wereld! Na twee korte wandelingen, totaal ongeveer vier kilometer, heb ik de shuttle bus terug naar de overflow parking genomen. De rijen waren niet normaal meer zo lang. Ik ergerde mij bij Moraine Lake aan mensen die niet op de paden bleven (overal staan borden met niet erbuiten komen ivm vegetatie) dus ik dacht als jullie niet aan de natuur denken denk ik niet aan jullie en ben zo ver vooraan gaan staan dat ik met de eerste bus mee kon terug naar Lake Louise waar mijn auto stond. Hierna ben ik naar het Yoho NP gereden en heb als eerste de Spiral Tunnels bezocht. Treinen maken hier een loop en als de trein lang genoeg is zie je hem uit de tunnel komen terwijl de achterkant de tunnel nog in moet. En hoe tof dat toen ik aankwam er niet veel later een trein was waardoor ik het heb kunnen zien! Daarna heb ik de Takakkaw Falls bezocht en ben ik doorgereden naar de Natural Bridge en Emerald Lake. De Takakkaw Falls vond ik niet zo bijzonder, ook hier zag ik een eekhoorntje, hij was lekker aan het eten dus vond dat eigenlijk leuker dan de waterval haha. De Natural Bridge was prachtig en Emerald Lake was een mooie afsluiter van bezienswaardigheden. Ik wilde nog naar de Wapta Falls maar ik was moe en moest nog bijna twee uur terug rijden. In Field bij het info centre gevraagd waar ik wat kon eten want ondertussen luste ik ook wel wat. Ik kwam in een klein vintage tentje terecht waar ik heerlijk heb gegeten. Na deze lange dag weer naar boven in me bikini, ook omdat de mensen uit Schotland waar ik twee gezellige avonden in de tub mee heb gehad vandaag richting Vancouver gingen en dit de laatste avond was dat we elkaar dan zagen.

Morgen om 18.20 vertrekt mijn vlucht en kom ik dinsdagochtend om 11.15 aan in Nederland.
Terug naar mijn meiden <3

Alleen reizen...vele vragen 'are you on your own' en dan krijg je twee soorten reacties, degene die reageren met dat ze dat nooit zouden durven en degene die het heel goed vinden dat ik dat doe. Een weegschaal past zich aan aan de omgeving en ik denk dat ik die eigenschap zeker bezit, ik heb een onvergetelijke fantastische tijd hier gehad en heb mezelf weer een beetje beter leren kennen, ben ik stiekem trots op mezelf...jazeker! Want als ik mij door angst voor het onbekende had laten lijden had ik deze herinneringen niet gemaakt.

Ik zal nog een laatste blog schrijven en natuurlijk nog foto's plaatsen maar wil jullie bij deze bedanken voor jullie interesse en het lezen van mijn belevenissen en het kijken van mijn foto's! X

Reacties

Reacties

T Gré

Lieve Pat,
Het was fijn om dit met jou te delen,ik mocht weer even terug in de tijd....
Je hebt een fantastische tijd gehad en ook al was je ver weg maar ook weer dichtbij!!
You did it girl!!

Wens je een goede reis naar huis toe
Heel veel liefsssss xxx

Willeke (Liana's House Of Beauty)

Lieve Patty, ik heb vol bewondering je verhalen gelezen en je foto's bekeken. Wat ben jij een heldin! Wat een mooie verhalen en wat een prachtige foto's. In 1 woord: wauw. Ik begrijp je heimwee naar dáár. Zelfs ik proef het terwijl ik er nog nooit ben geweest!

Ga zo door! Maak reizen, maak je dromen waar en geniet!

Liefs Willeke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!