pattyvdnieuwenhof.reismee.nl

Vancouver Island

Het ene moment besef ik mij waar ik ben en het andere moment lijkt het onwerkelijk, net als dat ik hier voor me gevoel al heel lang ben en dan weer het besef heb dat ik er pas 2 dagen ben.

Zonnestralen op mijn gezicht en de wind die er zachtjes langs waait zit ik op het bovenste deck van de ferry die mij in 1,5 uur weer terug zal brengen naar het vaste land.

Canada heeft veel weg van Australië dus mij hier prettig en fijn voelen doe ik zeker en kijk uit naar wat de rest van mijn vakantie brengt.Tot nu toe heb ik het heel erg naar mijn zin!

Zaterdagochtend ben ik door Danny en als verrassing ook door me zusje en nichtje naar het vliegveld gebracht.Mijn wandeling zou zijn naar gate 57 maar ik had geluk de gate wijzigde naar gate 47 dus minder calorieën verbranden yeahhh!

De vlucht is soepel verlopen en voor me gevoel was hij kort. Ik zat naast een man die terug vloog naar huis, Vancouver dus prima gezelschap naast me.AirTransat is geen Cathay Pacific (lees besparend op alles) maar dankzij mijn buurman had ik toch nog gratis oordopjes zodat ik films kon kijken en muziek kon luisteren.2 films, wat muziek en een slaapje verder kwamen we aan op Vancouver.

Bij het auto verhuur bedrijf stond een enorme rij maar het was al het wachten waard, wat heb ik een gave auto mee gekregen! Rijdend richting de ferry kon ik van binnen dan ook alleen maar vreugde sprongetjes maken met een tevreden lach op mijn gezicht.

Helaas was het erg druk bij de ferry (blijkbaar is dit het Labour day weekend wat Patty natuurlijk niet wist) en moest ik 2 uur wachten.Ik de tussentijd heb ik een reis maatje gekocht genaamd Trixi en wat gegeten.Ik had dan 2 uur moeten wachten maar kreeg daar wel de zonsondergang op de ferry voor terug en een blik op de vinnen van 2 orka's!!! (Blijkbaar is dit met de ferry een unicum)

Eenmaal op Vancouver Island moest ik natuurlijk wel in het donker naar mijn accomodatie. Een 3 kwartier later kwam ik daar aan. Toen ik bij de ferry aankwam heb ik de B&B gebeld dat ik later aan zou komen dus de sleutel lag netjes voor de deur voor me klaar.

Ik kwam me kamer op en ik voelde me een prinses in haar kasteel wat een prachtige kamer!Na een bad ben ik letterlijk me bed in geklommen...ruim 26 uur wakker zijn merk je wel aan heel je lichaam en geest.

De volgende ochtend vroeg dag want ik ging op een walvis tour.Ontbijt was vanaf half 9 maar omdat ik om kwart over 8 al in de haven moest zijn hebben hebben ze voor mij een snel ontbijt gemaakt wat zelfs nog beter was dan een hotelontbijt in Nederland.Op weg naar de haven een zwart eekhoorntje gezien, zulke kleine dingen maken mij al gelukkig.

Gold Wing, dat zou de aankomende uren mijn verblijf op zee zijn.Kriebels all over want wat genoot ik alleen al van die boot! Al vrij snel zagen we zeehonden, zeeleeuwen en Ollie de otter.Omdat het kalm water was zagen we ook de harbour porpoise, kleine dolfijntjes.Na een humpback whale te hebben gezien kreeg de kapitein een oproep dat er orka's gezien waren dus met 40 knots gingen we die kant op en wat was het een geweldig moment,niet te beschrijven hoe mooi het is deze magnifieke dieren te zien.Ik kon daar wel dagen blijven maar we moesten een keer terug, helaas.

Op de boot besloten dat ik nog een tour wilde doen...voordeel van alleen reizen, je kunt doen wat je zelf wil hihiDe middag tour was jammer genoeg al volgeboekt maar omdat het weer nog zo goed is hadden ze nog een avondtour.

Na vis te hebben gegeten in de haven ben ik nog even Victoria in geweest, een lief, leuk, klein haven stadje.Kwart voor 5 moest ik weer in de haven zijn want we zouden om half 6 gaan varen.Dit keer de Serengeti, een 12 persoonsboot met een topsnelheid van 56 knots ..waar de Gold Wing een 27 persoonsboot was.Voor vertrek nog een ijsje gekocht, 1 bolletje...vond hem al zo duur maar 1 scoop betekent blijkbaar een bakje vol en zijn zo'n 5 bolletjes voor Nederlandse begrippen haha.

Helaas geen orka's deze tour maar wel enorm veel humpbacks en een prachtige zonsondergang. Zelfs een zalm die 2 keer omhoog kwam is een geluksmomentje.


De zee stroomt door mijn aderen en ze zal daar nooit uit verdwijnen. Eenmaal op zee verdwijnt alles en is het alleen zij en jij...vrijheid.

Savonds weer een heerlijk bad genomen en rozig als ik was naar bed gegaan.

Vanochtend het beste ontbijt ever gegeten!
Ik verwachtte een enorme drukte bij de ferry maar deze keer geluk, ik hoefde maar een uurtje te wachten dus even een napje van een half uur gedaan op de achterbank en ik kon al bijna de ferry op.

Sorry dat jullie zo lang hebben moeten wachten en jullie erg veel te lezen hebben gehad maar zoals jullie kunnen lezen voel ik mij een klein meisje in een enorme snoepwinkel,ik zou nergens anders op dit moment willen zijn...

Xxx

Ps. Foto's volgen zo snel mogelijk!

Reacties

Reacties

Hester

Wat gaaf zeg, mooie start van je reis! Op naar de volgende geweldige momenten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!