pattyvdnieuwenhof.reismee.nl

Clearwater, Jasper & Banff

Na de laatste rit was het dan toch echt tijd om mijn laarzen en hoed weer in te pakken. Een laatste douche en lunch later zat ik in de auto op weg naar het onbekende. Deze keer ben ik zonder echt ergens te stoppen doorgereden, ook omdat mijn gedachte nog bij de ranch waren. De natuur veranderde van een woestijn uiterlijk weer in een groene oase en ook verliet ik de Gold Rush Trail. Onderweg kwam ik weer vele kruisen langs de weg tegen, Alex de man die ik later ontmoette, vertelde mij dat dit de meeste tijd niet de snelheid of alcohol misbruik is maar echt de gladheid. Eenmaal bij me accommodatie aangekomen waar ik een stopover nachtje had geboekt was er niemand aanwezig. Een klein uurtje later zouden ze er zijn, bleek twee dagen geleden haar man en Alex zijn vader overleden en liepen de afspraken die ze hadden wat uit. Ik had hier als doel...slapen dus even wachten maakte mij echt niks uit maar de andere gasten konden alleen maar klagen pfff. Vroeg naar bed liep iets anders daar Alex en ik het goed met elkaar konden vinden, we hebben uren gepraat in de tuin, een paar flessen wijn later dan toch eindelijk gaan slapen.

De volgende ochtend na het ontbijt ben ik weer gaan rijden, ik zou van de staat BC naar Alberta gaan dus ook een uur tijdsverschil. Helaas moest ik dit uur wel inleveren. Ook deze rit in een keer doorgereden omdat de inchecktijd tussen vier en zes was. Het was een prachtige rit, vooral het moment dat ik mt Robson ineens voor me zag verschijnen was erg indrukwekkend. Na te hebben ingecheckt ben ik naar de Miette hotsprings gereden, hier rij je bijna nergens heen onder het half uur dus ook dit was nog drie kwartier rijden. Na wat te hebben gegeten bij een restaurant vlakbij heerlijk genoten van de baden die een temperatuur hadden van 37-40 graden met uitzicht op de dennenbomen en bergen...na twee dagen heel wat uurtjes in de auto te hebben doorgebracht was dit een heerlijke vorm van ontspanning.

De volgende ochtend bij het ontbijt, welke echt met liefde en passie was bereid, kreeg ik een aantal tips voor de dag. Tijdens het ontbijt sneeuwde het zelfs!!!Na het ontbijt wilde ik een douche nemen maar helaas...koud water. Bob de eigenaar voelde zich zo rot dat hij al bezig was water in de douche in zijn caravan te krijgen, zeg maar gerust een tweede huis zo groot. Na een aantal keer te hebben gezegd dat het echt geen probleem was, want hij moest wachten op de loodgieter, kon hij niet anders dan zich erbij neerleggen. Ik reed eerst naar een plek waar berggeiten en bighorn sheeps zouden zijn maar helaas, ze zullen ook wel gedacht hebben 'now fucking way dat we voor jou in de regen gaan staan'. Het weer is nu echt omgeslagen en de temperatuur is gisteren en vandaag dan ook niet boven de 10 graden uitgekomen maar door de zon voelde het vandaag wel veel warmer aan. Voordeel is wel dat ik niet iedere vijf kilometer me ramen hoef schoon te spuiten, de vliegjes spatte namelijk als regen op me voorruit bah maar die zijn er door de kou ook niet meer. Ik vervolgde mijn weg naar Maligne Lake en onderweg liepen er twee mule deer langs de weg met hun schattige grote wiebelende oren hihi. Aangekomen bij Maligne Lale boekte ik een cruise op de rivier. Ik had geluk binnen 10 minuten vertrok er een boot en er was nog plek.Omdat het die nacht en ochtend gesneeuwd had lag er sneeuw op de bergtoppen en vertelde de tourguide dat dit maanden geleden was. We zouden aanleggen bij Spirit Island om daar vervolgens een kleine boardwalk te kunnen lopen en te genieten van het zicht op de bergen. Het was prachtig...zo sereen!
We naderden de opstapplaats en zagen een Moose in het water en een op het land dus eenmaal aangelegd konden we ze van dichterbij bewonderen. Na een broodje en warme choco reed ik weer richting me accommodatie, wederom twee uur rijden maar nu stonden er op twee plekken langs de kant Elk, wat een geweldig mooie dieren zijn dat! Niet veel later zag ik ook nog een coyote en mijn tweede regenboog. Na even op de bank te hebben gelegen ben ik richting Hinton gereden voor de Bever Boardwalk en jaaaaa daar kwam er eentje en later nog twee!!!
Ze waren veel kleiner dan ik had verwacht maar so cute ze zo bezig te zien. Hier raakte ik aan de praat met een aardige man uit Calgary, zijn oma leefde haar eerste jaren in Nederland in Nijmegen :) Hierna heb ik snel even wat bij de Mc gegeten. Het grappige is ook om te zien hoe 'dichtbij' je hier bent bij andere landen, aan het begin van mijn reis kwam ik al borden tegen met 'border USA' en hier kwam ik de weg naar 'Alaska' tegen. S'avonds kwam er warm water uit de kraan dus daar heb ik goed gebruik van gemaakt na deze koude maar geweldige dag.

Vanochtend leek me ontbijt meer op een diner en achteraf gezien maar goed ook want dit was de langste afstand die ik zou gaan afleggen, vijf uur rijden! Bob had een landkaart gemarkeerd met mooie plekjes voor me, echt super lief! Na gedag te hebben gezegd begon ik aan me trip. De zon verwarmde aan een kant mijn gezicht waardoor ik me weer even helemaal opgeladen voelde. Ik reed net op de Highway richting Banff toen ik twee jongens zag lopen, ze wilde graag naar Banff en vonden het geen probleem te stoppen waar ik wilde stoppen dus Patty had gezelschap in de auto de aankomende vier uur :) Het waren nog echt twee jonge jongens, Sam en Jamie, 18 jaar uit Engeland maar hoe tof dat ze deze reis durven te maken! We stopten op een paar prachtige plekken maar eigenlijk was de hele weg een ansichtkaart op zich. Na ze te hebben afgezet bij het informatiecentrum in Banff heb ik maar gelijk gebruik gemaakt van de gelegenheid en snel even wat gegeten in Banff en daarna reed ik mijn laatste twintig minuutjes richting Canmore waar ook gelijk mijn laatste bedje in Canada zal zijn. Hier is geen receptie maar kom je met een vooraf via email doorgegeven code je appartement in. Ik opende mijn deur en wat een toffe verrassing...mijn suite is een eenpersoons slaapkamer appartement geworden dus meer ruimte, een bank (waar ik nu op lig), een grote keuken en zelfs een IPad is er aanwezig. Dit blok appartementen is pas begin september opgeleverd dus alles is nog lekker nieuw. Na me spulletjes binnen te hebben gebracht gelijk naar boven gelopen en de hottub in gedoken. Een geweldig stel uit Scotland ontmoet en na hun verhalen kan ik niet anders dan snel een weekje daar heen te gaan hihi. Mij beseffend dat me reis er bijna opzit besef ik mij ook wat een geweldige reis dit tot nu toe is geweest, I really feel myself a lucky girl! Helaas nog geen beer gezien maar hey, dan heb ik zeker een reden om terug te komen ;)

Foto's plaatsen lukt de laatste paar dagen niet echt vanwege slechte/trage wifi dus die houden jullie zeker van me tegoed!

Als me wasje zo klaar is ga ik me bedje opzoeken, de aankomende dagen...ik ga me daar morgen mee bezig houden zodra ik het tijd vind om mijn bed te verlaten, denk dat ik na deze vakantie maar een strandvakantie boek :P

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!